Dzisiaj mamy Środę, 20 września 2017 roku. Do końca roku zostało 103  dni.
Menu
Dziennik elektroniczny
Podręczniki 2017/18
Informujemy, że wszyscy uczniowie otrzymają bezpłatne podręczniki i materiały ćwiczeniowe. Uczniowie kupują we własnym zakresie podręczniki do religii zobacz ich wykaz
Osiągnięcia
nagroda szkoły z klasą dla szkoły podstawowej nr 34 w lublinie śpiewająca polska
Autorzy strony

Wycieczki-patron

Wycieczki z patronem

Pacanów 7 października 2011

W dniu 7 października 2011r. klasy IV wraz z opiekunkami udały się na wycieczkę  do Sandomierza i Pacanowa.

Mimo iż Sandomierz przywitał nas pochmurną, deszczową pogodą z zainteresowaniem zwiedziliśmy m.in. wąwóz królowej Jadwigi, kościół p.w. św. Jakuba, spacerowaliśmy po zabytkowych uliczkach tego królewskiego miasta.

Po obiedzie udaliśmy się do Pacanowa. Zwiedziliśmy tam Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka. „Tylko tu zobaczysz Maczugę Zbója Madera, poczujesz  oddech smoka czy posłuchasz bajek opowiadanych przez konwalie” – tak zachęcano nas do obejrzenia tego magicznego obiektu. Po zakątkach, pieczarach, krętych schodach oprowadzała nas królewna-przewodniczka.

Z uśmiechami i wypiekami na twarzy udaliśmy się w drogę powrotną do Lublina. Do zobaczenia, Koziołku Matołku!

Zakopane 12-13 października 2011

12 października 2011 roku uczniowie klas szóstych wyjechali na dwudniową wycieczkę do Zakopanego. Podążali śladami Kornela Makuszyńskiego, przyszłego patrona naszej szkoły.
Pierwszego dnia główną atrakcją była Dolina Kościeliska. Długi spacer dostarczył wielu wrażeń, wędrówka po kamieniach wymagała wzmożonej uwagi i ostrożności. Jednak wysiłek wynagradzały piękne widoki, szmer górskich strumyków i ciekawe opowieści lokalnego przewodnika.
Drugi dzień wycieczki rozpoczął się od zwiedzenia Muzeum Kornela Makuszyńskiego. Muzeum to dawny dom pisarza, w którym zamieszkał wraz z żoną po drugiej wojnie światowej. Życzeniem pisarza było, by dom ten pozostał otwarty dla ówczesnych i przyszłych czytelników jego twórczości. Byliśmy więc w mieszkaniu Kornela Makuszyńskiego, w jego gabinecie i w salonie, oglądaliśmy przedmioty, należące do pisarza, widzieliśmy rękopisy powieści, podziwialiśmy jego egzotyczne pamiątki z dalekich podróży oraz wyjątkowy zbiór fotografii. Poznaliśmy wiele faktów z życia pisarza.
Kolejnym punktem programu był cmentarz na Pęksowym Brzyzku, gdzie spoczywają wybitne osobistości, których losy związały się z Zakopanem. Odnaleźliśmy grób Kornela Makuszyńskiego, by zapalić na nim symboliczny znicz pamięci i złożyć kwiaty. Grób pisarza to miejsce regularnie odwiedzane przez wycieczki szkolne. Pamięć o pisarzu jest żywa.
Będąc w Zakopanem musieliśmy pospacerować po Krupówkach, patrząc na Tatry, w chmurach i we mgle. Byliśmy także przy znanej z telewizji słynnej skoczni, zwanej „Wielką Krokwią”. Rzeczywiście robi ogromne wrażenie.
Wycieczka łączyła naukę z odpoczynkiem i na pewno przybliżyła nam postać przyszłego patrona szkoły. Byliśmy gośćmi w domu pisarza.

Comments are closed.

Dzisiaj mamy Środę, 20 września 2017 roku. Do końca roku zostało 103  dni.